Efficiënt en slim loggers retourneren: onze nieuwe serviceprocedure

Bij Leiderdorp Instruments werken we continu aan het verbeteren van onze dienstverlening. Om het retourproces van grondwaterloggers sneller, efficiënter en transparanter te maken, introduceren we een vernieuwde aanpak voor het aanmelden van serviceloggers.

Met deze nieuwe aanpak willen we onnodige retourzendingen en wachttijden voorkomen, en tegelijkertijd zorgen voor een vlottere verwerking van instrumenten die wél in aanmerking komen voor diagnose of reparatie.

Waarom deze verandering?

In de afgelopen jaren is het gebruik van onze meetapparatuur sterk toegenomen. Dit zien we ook terug in het aantal loggers dat ter controle of reparatie wordt teruggestuurd. Helaas blijkt uit analyse dat een groot deel van deze instrumenten bij ontvangst niet meer geschikt is voor herstel, vanwege ouderdom, waterschade of defecte hoofdcomponenten zoals PCB of sensor.

Om onze klanten tijd en kosten te besparen, én om onze servicecapaciteit beter te benutten, introduceren we een pre-checksysteem. Hiermee kan eenvoudig vooraf worden bepaald of een logger nog in aanmerking komt voor reparatie.

Zo willen we vanaf nu gaan werken

1. Loop eerst de retourchecklist door vóór verzending van een logger een korte controle uit te voeren. Deze checklist helpt je beoordelen:

  • Is het systeem jonger dan 5 jaar?
  • Werkt het display nog?
  • Is het modemtype (PCB) geschikt voor 4G-netwerken?
  • Is de behuizing onbeschadigd en de sensor offset acceptabel?
  • Zijn er geen knikken of breuken in de sensorkabel?

2. Beslis op basis van de uitkomst.

  • Is het antwoord op meerdere checks ‘nee’? Dan is het waarschijnlijk niet rendabel om het systeem nog te laten repareren.
  • Is het systeem jonger dan 5 jaar en is er slechts één component verdacht? Dan kun je de logger aanmelden voor diagnose via ons formulier.

3. Gebruik het formulier.
Instrumenten die voldoen aan de voorwaarden kun je voortaan aanmelden met de checklist onderaan de pagina

Zo kunnen we vooraf al een eerste inschatting maken en jou snel informeren over de vervolgstappen.

Volgende stap: Integratie in ElliTrack

Binnenkort wordt deze functionaliteit ook geïntegreerd in onze online klantomgeving via www.ellitrack.nl. Je zult dan rechtstreeks vanuit jouw account loggers kunnen aanmelden, beheren én volgen. Zo ontstaat één centrale plek voor meetnetbeheer én service.

Samen sneller en slimmer

​Met deze stap willen we samen met jou werken aan een duurzamere, rendabelere én klantvriendelijkere aanpak van loggerservice. Door vooraf kritisch te kijken of een systeem nog geschikt is voor reparatie, besparen we onnodige handelingen, kosten en wachttijd voor jou én voor ons.

Heb je vragen of wil je meer weten over de checklist? Neem contact op met jouw contactpersoon bij Leiderdorp Instruments, bel ons via 071-5145514 of stuur een e-mail naar info@leiderdorpinstruments.nl.

Checklist Ellitrack D/D2/D+
Logger
Als je één van de bovenstaande checks met “Ja” beantwoordt, komt de logger niet in aanmerking voor reparatie en moet deze worden afgevoerd. Zijn beide antwoorden “Nee”? Ga dan verder met de volgende controles.
PCB
Sensor
Als je bij zowel de PCB als bij de sensor één of meer keer “Ja” hebt aangekruist, wordt de logger afgekeurd en komt deze niet in aanmerking voor reparatie. Je kunt de logger desgewenst alsnog retourneren voor een uitgebreide diagnose. Houd er rekening mee dat, als de logger alsnog wordt afgekeurd, er kosten in rekening worden gebracht. Heb je alleen bij de PCB óf bij de sensor een “Ja” ingevuld? Dan mag de logger wel worden opgestuurd voor diagnose. Wij beoordelen dan of reparatie nog mogelijk is.